Nieuw terras

Opdrachtgever

De particuliere opdrachtgever is een echtpaar dat beiden een eigen zaak heeft. Zij hebben 3 kinderen onder de 10 jaar. Zij zijn ondernemend, enthousiast en kritisch. Zelf klussen zij graag, maar hebben zich de luxe gepermitteerd om met behulp van projectbureau Anthe een nieuw terras aan te leggen en onderhoud aan het huis te laten plaatsvinden.

Opdracht

Het huidige terras staat op instorten en is dringend aan vervanging toe. Het project bestaat uit het afbreken van het oude terras en vernieuwen en veranderen van het huidige terras. Aangezien het een dijkwoning betreft, is de fundatie van het terras op beton gezet. Met verstelbare poeren kan het terras waterpas gesteld en gehouden worden. Het hout is afgewerkt met een licht grijze hardhouten beits.

Als detail heeft de opdrachtgever het Idee om van het hekwerk een bankje te maken. Hierdoor is er veel zitruimte gecreëerd.

Het project is opgedeeld in 3 fases:

  1. Voorbereiding selectie van aannemer. Oriënteren en aanschaffen van producten. Doorlooptijd 2 maanden.
  2. Uitvoering door aannemer. Doorlooptijd 1 1/2 week.
  3. Oplevering met opdrachtgever en aannemer.

Locatie

Jaren dertig twee-onder-een-kapwoning in het “oude Rodenrijs” van Lansingerland. De woning is gebouwd in 1934.

Uitvoering

De werkzaamheden worden uitgevoerd door een aannemer waarmee Anthe een samenwerkingsovereenkomst heeft. De omvang van het project is een kleine € 9.000,-.

Projectbureau Anthe verzorgt voor dit project de volgende zaken:

  • Er zijn 3 aannemers, waarmee Anthe een samenwerkingsovereenkomst heeft, gevraagd een goede offerte uit te brengen.
  • Hulp bij ontwerp en uitwerking van schetsen van het terras.
  • Opnemen van diverse klussen in huis, raam vervangen, openslaande deuren repareren. Beoordelen van zinken dakgoten en het schilderwerk buiten.
  • Begeleiden van de uitvoering. Dagelijks voortgang bespreken en dagelijks inspecties on-site.
  • Aanspreekpunt voor de aannemer. Afname werkzaamheden volgens bestek.
  • Afstemming alle betrokken partijen, checken van geleverd materiaal.
  • Contactpersoon voor de buren.

Periode

juni 2011 – september 2011.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *